Pinksterkampeerweekend 2023

Ook dit jaar gaat het vertrouwde Pinksterkampeerweekend natuurlijk weer door!
Vanwege de goede ervaringen vorig jaar hebben we er voor gekozen dit jaar weer naar dezelfde camping in Luxemburg te gaan: Camping De la Sure in Reisdorf (https://campingdelasure.lu/nl/).
De camping ligt aan de oevers van het riviertje de Sure op de grens van Luxemburg en Duitsland, vlakbij Diekirch, Echternach en Vianden.

Ben je niet zo van het kamperen? Helaas zijn de verhuurmogelijkheden op de camping op dit moment al bezet, maar wellicht komt er nog iets vrij. Er zijn ook voldoende hotels in de omgeving, zoals bijvoorbeeld Hotel Dimmer op loopafstand, of B&B’s. Overdag kun je dan natuurlijk gezellig op de camping aansluiten.

Wat zijn de plannen voor het weekend? Vanaf vrijdag (maar natuurlijk ook eerder als je dat zou willen) kun je terecht op de camping. De zaterdag geeft dan gelegenheid om de omgeving te verkennen, wat te winkelen of lekker te genieten op de camping. Denk aan Vianden, de stad Luxemburg of een van de grote winkelmalls die Luxemburg kent. Op zaterdagavond is er natuurlijk de traditionele en altijd gezellige barbecue.

Voor de zondag hebben we een niet al te moeilijke, leuke puzzelrit uitgezet, waarbij de nadruk op het rijden en het genieten van de omgeving ligt.
Op maandag kan iedereen dan weer terug naar huis, of er natuurlijk nog een paar dagen aan vast plakken.

Heb je nog vragen?? Bel (liefst na 18.00 uur), of mail, met: Paul Varekamp (06-53.68.77.52, dafalfa@kabelfoon.nl), of Hans Visser (06-14.74.02.68, hans.visser@hotmail.com)

Helaas hebben we dit jaar maar een beperkt aantal plaatsen op de camping, dus probeer z.s.m, maar uiterlijk 15 april, je inschrijving te mailen aan: dafalfa@kabelfoon.nl. Wij reserveren dan de campingplaatsen.
In de week vóór Pinksteren ontvang je dan nog de laatste aanvullende informatie voor het weekend.

Als je gebruik wilt maken van een hotel of B&B in de omgeving, dan zul je dit echter wel zelf moeten reserveren, maar vergeet niet je ook bij ons aan te melden i.v.m. de puzzelrit!
Vermeld alsjeblieft de volgende gegevens bij je aanmelding:

Naam:
Adres:
Postcode/woonplaats:
E-mail: Telefoon:
Ik kom met: tent/caravan/vouwwagen/camper (indien meer, graag ook aantal opgeven)
Of maak gebruik van een hotel in de buurt (wel zelf reserveren!)
aantal volwassenen:

aantal kinderen (t/m12 jr.):

aantal auto’s:
Stroom gewenst bij tent of caravan: ja/nee
Arriveert (waarschijnlijk): vrijdag/zaterdag

Het aantal mensen en kampeermiddelen is belangrijk zodat wij en de camping niet voor verassingen komen te staan.

Graag tot ziens in Luxemburg!

Paul Varekamp en Hans Visser

Uitnodiging Maasduinenrit en nog een toetje na de snert..

Beste vrienden,

Jullie zijn van harte uitgenodigd voor de Maasduinenrit op 11 juni aanstaande. We hebben een samenzijn in gedachten met een gezellige opening en afsluiting.

Hopelijk tot ziens in Broekhuizenvorst!

Jeroen en Paul Verstraten

Video Snertrit

Uit de foto’s en filmpjes van de deelnemers aan de Snertrit hebben we nog een korte video samengesteld, klik daarvoor op het plaatje hieronder.

De Snertrit volgens Arjen en Harm

Begin dit jaar was daar de uitnodiging voor de traditionele snertrit. Met het milde weer deze winter lijkt dit ons de ideale gelegenheid om mijn geliefde 155 weer eens uit te laten. Helaas hebben we in de week voor de rit nog een klein beetje nachtvorst, wat voor onze wegbeheerders alle reden is om nog snel even de nodige kilo’s zout te deponeren. Dus op zaterdag nog maar snel even de ingepekelde 159 gewassen zodat we toch in stijl kunnen rijden en de 155 nog wat pekel kunnen besparen.

Zondag ochtend zijn we al vroeg uit de veren en met de cruisecontole op bescheiden snelheid tokkelen we met de 159 richting Harmelen waar bij aankomst blijkt dat toch de nodige klassiekers zijn gekomen. Na een gezellige babbel en een welkomstwoord starten we met de rit. Via smalle weggetjes langs de diverse rivieren en stroompjes voert de rit door Vinkeveen waar Teus zijn routeboek aangeeft dat eetcafé De Schans een prima pleisterplaats is. 

Nu hebben we in het verleden geleerd dat als Teus zegt dat het ergens goed vertoeven is, het bijna een belediging is als je dan doorrijdt. Dus u raadt het al, wij uit de Alfa en naar binnen. Na het bestellen van een koffie en een cola stond er nog zoveel lekkers op het menu dat er al snel een bestelling volgde. Na deze versnaperingen werd de route hervat en na het passeren van kasteel de Haar kwamen we terug in Harmelen bij Gianni La Forgia waar we ons al snel realiseren dat het doel van de rit uiteindelijk snert eten was. Na een kom snert en iets te drinken zitten we overvol en sturen we de 159 weer richting het noorden. 

Al met al hebben we weer eens ouderwets genoten van de gezelligheid, de mooie route door een schitterende omgeving en tot slot van al het lekkers.

Nogmaals bedankt voor deze fantastische dag.

Arjen en Harm 

De kop is eraf

Vandaag is het nieuwe seizoen van start gegaan met de ooit traditionele Snertrit. Tegen 10.30u begon het terrein van La Forgia Classico in Harmelen zich te vullen met Alfa’s in allerlei soorten en maten, aangevuld met hier en daar een Fiat.

Hoewel erg vroeg in het seizoen was de opkomst hoog en al gauw was het binnen een gezellige drukte, waar onder het genot van koffie en koek werd bijgepraat.

Naast een groot aantal oude bekenden waren er ook nieuwe gezichten, dus het idee van een open vriendenclub waar iedereen welkom is lijkt te werken!

Na een gloedvolle introductie door Teus vertrokken de equipes voor een mooie rit van een kleine 70km. In de Covidperiode hebben veel mensen de schoonheid van ons eigen land herontdekt, maar het blijft verrassend wat een mooie wegen en weggetjes er vaak al dicht bij huis zijn. Het was weliswaar geen zonovergoten dag, maar nagenoeg droog en de enige Spider in het gezelschap werd open gereden, inclusief de rit vanuit Breda en weer terug. Dit ondanks de temperatuur van een graad of vijf… Chapeau!

Halverwege de rit was er gelegenheid om wat te drinken bij een gezellige uitspanning in Vinkeveen waar onze komst was aangekondigd en na afloop van de rit stond de organisatie ons in Harmelen op te wachten met snert, roggebrood met spek, broodjes en een ruime keuze aan drankjes. Het was allemaal perfect geregeld.

Vanaf deze plek willen we Teus en Rob, Rina, natuurlijk Gianni la Forgia en alle anderen die dit mogelijk gemaakt hebben hartelijk danken voor een heel gezellige dag. Als je erbij bent geweest en je foto’s wilt delen dan kan dat via info@varln.com. We zetten van alle foto’s nog een mooie selectie op de site. (Verstuur ze aub niet op al te hoge resolutie, dat schijnt de mail niet aan te kunnen.)

En het zou helemaal geweldig zijn als je je ervaringen van deze dag (of andere Alfa gerelateerde avonturen) in een stukje tekst wilt samenvatten. Als je het mailt zetten wij het op deze site.

Alle deelnemers en de organisatie nogmaals bedankt en laten we deze traditie zo lang mogelijk voortzetten. Tot de volgende keer!

Viva Italia 10 april

Van de organisatie van Viva Italia ontvingen we vandaag onderstaand bericht, doe er je voordeel mee:


10 APRIL – VIVA ITALIA – CM.COM CIRCUIT ZANDVO
OORT

Wat heb je nodig voor een geslaagd Italiaans feestje? Een mooi circuit, exotische supercars, enthousiaste leden van diverse Italiaanse autoclubs en motorclubs. Op 2e Paasdag (10 april) ziet het weer rood van de Ferrari’s, geel van de Lancia’s en zwart van de Italiaanse autoliefhebbers! Met meer dan 1200 Italiaanse auto’s van Ferrari tot Lancia, van Lamborghini tot Alfa Romeo en van Maserati tot Fiat, wil je dit als Italiaanse autoliefhebber natuurlijk niet missen!

Bestel tickets met €12,50 korting voor vanavond 23.59
Vanaf 13 jaar: €17,50,-
Aan de deur zijn de tickets €30

Kinderen 6 t/m 12 jaar: €10,-
Kinderen t/m 5 jaar: gratis toegang

Showautoticket: GRATIS zolang de voorraad strekt, daarna €8,-. Bestuurder en passagiers hebben nog wel elk een entreeticket nodig.

De tickets zijn te bestellen via de site van Viva Italia: http://www.viva-italia.nl

Aankondiging Snertrit

Beste Alfavrienden,

Indien er genoeg animo is om deel te nemen zijn wij (Teus en Rob) voornemens om weer eens een gezellige Snertrit te organiseren.

Deze zal plaatsvinden op zondag 5 maart en zowel starten als eindigen bij La Forgia Classico in Harmelen.(Breudijk 1 Harmelen)

Het wordt een compacte rit van rond 1,5 – 2 uurtjes waarbij na afloop op het eindpunt de Snert wordt geserveerd in een meer dan gezellige ambiance.

De start is voorzien rond 11.00u, ontvangst vanaf 10.30u.

We verzoeken jullie echter om uiterlijk vrijdag 17 februari door te geven of en met hoeveel personen je deelneemt aan de rit, zodat we weten op hoeveel mensen we moeten rekenen voor de snert en andere versnaperingen.

Aanmelden graag via een mailtje aan teus@btb-transportbegeleiding.nl (Indien er onvoldoende deelnemers zijn zal de rit niet doorgaan. We rekenen op minimaal 15 equipes!)

We hopen jullie in ieder geval in groten getale te kunnen begroeten bij La Forgia Classico op 5 maart voor een mooie rit en een gezellig samenzijn met overheerlijke snert!

Met alfantastische groet,

Teus en Rob

Nieuwe ritten

Om te beginnen allemaal de beste wensen voor 2023!

Onze vrienden van regio Zuid beginnen het nieuwe jaar goed, met de aankondiging van het initiatief om een rit te organiseren op 11 juni 2023. Meer info volgt, maar de rit gaat de Maasduinenrit heten en wordt verreden in Noord Limburg, uiteraard aan de boorden van de Maas.

Zoals al eerder gemeld gaat het Pinksterkampeerweekend in 2023 ook plaats vinden en wordt nagedacht over een alternatief voor de buitenlandrit. Jullie lezen het hier zodra meer bekend is.

Mochten er mensen zijn die ook iets willen organiseren: laat het ons weten! Een opvolger van de Snertrit, vroeg in het seizoen, zou heel welkom zijn. Dus wie heeft er zin om iets te organiseren in maart of begin april? Een clubje ervaren organisatoren heeft al laten weten nieuwe initiatiefnemers met raad en daad bij te willen staan, dus schroom niet om een mailtje te sturen aan info@varln.com of klik op de knop elders op deze site. Ook als je geen concrete plannen hebt, maar gewoon wilt weten hoe je zoiets zou kunnen aanpakken: aarzel niet!

We houden jullie op de hoogte van de verdere invulling van de al aangekondigde evenementen en hopen er nog meer te kunnen aankondigen.

Tot snel!

Alternatief Buitenlandreis

Helaas hebben zich voor de aanmelddatum te weinig mensen aangemeld voor de buitenlandreis zoals die was aangekondigd. De organisatie zoekt nu naar alternatieven, wellicht aansluitend aan het Pinksterkampeerweekend, in plaats van deels gelijktijdig en wat meer in de buurt.

Het Pinksterkampeerweekend staat dus wel ‘gewoon’ gepland, komend jaar van vrijdag 26 t/m maandag 29 mei. Over het waar en hoe volgt in het nieuwe jaar meer informatie. En over de Buitenlandreis natuurlijk ook.

Fijne feestdagen!

Het eerste jaar Vriendengroep

Inmiddels ligt 2022 alweer bijna achter ons en kunnen we terugkijken op een eerste seizoen in de nieuwe vorm. Er zijn zeker nog punten die beter kunnen (daarover later meer), maar al met al kunnen we tevreden zijn. Een aantal voormalig leden van de vereniging VARLN heeft zich als vanouds enthousiast ingezet, wat heeft geresulteerd in drie geslaagde evenementen. We hopen dat het er volgend jaar meer zijn, maar willen alle actieve vrienden hartelijk danken voor de inzet in 2022. Hulde!

Na afloop van de evenementen heeft het tot nog toe ontbroken aan (beeld)verslagen en dat is zeker één van de verbeterpunten voor 2023. Om dit op de valreep van het oude jaar nog een beetje recht te zetten volgt hier alsnog een overzicht.

Het seizoen werd op 24 april afgetrapt met de Noord Nederland Rit, die begon bij Carrosso in Oldemarkt

Al gauw was het voorterrein goed gevuld met Alfa’s en werd er binnen genoten van al het moois dat er bij dit prachtige bedrijf te zien is.

Ook voor de inwendige mens viel er veel te genieten..

Na het bewonderen van al het moois binnen was het tijd om van de omgeving te genieten in de eigen bolide. Gelukkig was het een frisse, maar mooie lentedag.

Aan het eind van de rit was er een gezellig samenzijn en werden de prijzen verdeeld

Hartelijk dank aan Harm, Erik en Henk voor de vlekkeloze organisatie!

Het lange pinksterweekend van 3-6 juni stond traditiegetrouw in het teken van het Pinksterkampeerweekend. Hoewel het weer gedurende het weekend niet altijd geweldig was (over tradities gesproken), kunnen we ook hier spreken van een zeer geslaagd evenement. De deelnemers kwamen in elk geval thuis met sterke verhalen en er schijnt na de traditionele barbecue zelfs nog doedelzak gespeeld te zijn, alsof je je met de bijbehorende regen op de Schotse Hooglanden bevond. Maar het was toch echt Luxemburg.

We zijn niet eenkennig en zeker niet als het om Italiaanse schonen gaat, dus de aanwezigheid van een Lancia Fulvia Zagato werd ook zeer gewaardeerd:

Ondanks het weer is er dus erg genoten door de aanwezige Alfisti (en Lancisti natuurlijk). Paul en Hans, hartelijk bedankt weer!

Het laatste hoogtepunt van dit jaar was de Midden Brabant Rit. Ook daar geen strak blauwe lucht, maar natuurlijk wel een heel warme sfeer. De ontvangst was bij taxateur Dennis Rietveld in Dussen, waar in sfeervolle ambiance onder het genot van een kopje koffie werd genoten van wat er te zien was.

De opkomst was zeker goed te noemen en de rit voerde langs mooie plekjes in het Brabantse land.

Op de eindlocatie kon nog wat gedronken en gegeten worden en daarna keerde iedereen voldaan huiswaarts. Heel veel dank aan Pieter voor de organisatie van dit alles!

En dan is het voor je het weet alweer december… er is inmiddels met een groepje actieve vrienden geëvalueerd zoals dat tegenwoordig heet en daar zijn weer frisse ideeën voor het nieuwe jaar uitgekomen. We willen ook buiten de evenementen om wat vaker berichten publiceren, dus heb je een mooie reis gemaakt met je Alfa, sleutelavonturen of tips die je wilt delen met andere enthousiastelingen: stuur een berichtje of tekst met wat foto’s aan info@varln.com en wij regelen de rest. Ook als je in 2023 iets wilt organiseren ben je uiteraard van harte welkom, ook daarop komen we nog terug in januari.

We wensen iedereen namens de actieve vrienden uit de groep fijne feestdagen en alvast een mooi 2023 en we laten in het nieuwe jaar weer van ons horen!

Groeten,

Sam en Wim Gietermans